W dobie XXI wieku coraz trudniej jest o dobrą reklamę. Firmy prześcigają się w podążaniu za coraz to nowymi trendami, chcą szokować i za wszelką cenę przykuć uwagę odbiorcy. Czasami jednak jest to dość niebezpieczne praktyka – zwłaszcza w przestrzeni miejskiej.
Projektując billboardy należy mieć na względzie multum czynników, na jakie będziemy mieli wpływ. Przede wszystkim nie chcemy bowiem zaburzyć estetyki miejskiego krajobrazu. Powinniśmy raczej dodać coś od siebie, w pewien sposób wzbogacić życie przechodnia. Jak to jednak zrobić? Rzadko kiedy przecież to się zdarza. Jednak jeśli już uda nam się zaprojektować baner, który będzie harmonijną częścią miejskiego życia, sukces jest gwarantowany. W jaki sposób stworzyć jednak reklamę budzącą w odbiorcy same pozytywne uczucia? Poradą zawsze mogą służyć fachowcy, jak ci z firmy KRD. Ich fachowość można sprawdzić samemu na stronie https://www.dobrydruk.pl/produkt/banery-reklamowe
Estetyka vs szokowanie
Projektowanie wymaga skupienia na estetyce. Czasy, kiedy marketing skupiał się na szokowaniu i za wszelką cenę skupianiu na sobie uwagi, przeminęły. Wszyscy zapewne pamiętamy reklamy w telewizji, które w jakiś sposób budziły w nas dziwny niepokój. Playstation wypuściło lata temu nagranie, w którym widzimy niepokojący obraz lalki wpatrującej się w nową konsolę. W tle słyszeliśmy przeraźliwe dźwięki i niewiele było informacji na temat samego produktu.
W 2014 roku niezwykle popularna była reklama IKEI, która garściami czerpała z „Lśnienia”. Trend ten był spowodowany badaniami, które potwierdzały, iż strach może prowadzić do wzbudzania silnych emocji spokrewnionych z szokiem. Po co firmy te chciały wzbudzić w nas lęk? A no po to, żeby ich produkt wraz z marką silnie zapisał się w naszej pamięci. To jednak spowodowało, że coraz trudniej jest nam faktycznie zszokować odbiorcę. Zasyp onirycznych obrazów i niepokojących dźwięków nie robi już większego wrażenia. Tym bardziej powinniśmy pójść w zupełnie inną stronę, tworząc czasami minimalistyczne, lecz spójne przesłania.
Billboardy zharmonnizowane z otoczeniem
Nie trzeba też chyba mówić o tym, że szok niekoniecznie jest emocją, jaką chcemy czuć poza naszym domem w miejskiej przestrzeni. Tam zupełnie inne odczucia są przez przechodniów pożądane. Ludzie zatrzymają się lub zwrócą uwagę, kiedy coś będzie po prostu zagadkowe. Nic tak bowiem nie frapuje ludzkiej psychiki, jak tajemnica. A tajemnica połączona z wartościami estetycznymi potrafi czynić prawdziwe cuda. Billboard, który zachęci losową osobę do dalszego szukania informacji o naszym produkcie, jest przecież na wagę złota! Dlatego powinniśmy znaleźć złoty środek pomiędzy faktyczną reklamą, która da wystarczająco dużo szczegółów na temat naszej usługi, ale jednocześnie zostawi pewne znaki zapytania. A to wszystko ubrane w zachęcający kożuszek będzie robiło niesamowite rzeczy.
Warto też wziąć pod uwagę, przynajmniej w obrębie jednego baneru, kontekst, w jakim dana reklama będzie usytuowana. Jeśli billboard dodatkowo rozmawia z otoczeniem, sprawia wrażenie żywego, dodatkowo zapali kolejne lampki w umyśle przechodnia. Tutaj potrzeba jednak trochę kreatywności i to część, za którą będziemy odpowiedzialni my lub też zleceniobiorca. Wykonaniem nie musimy się za to przejmować. Na rynku nie brakuje przecież firm, które w profesjonalny sposób zajmą się naszą reklamą